EHANG asmeninis dronas – būdas išvengti spūsčių

EHANG asmeninis dronas – būdas išvengti spūsčių

CES parodoje Las Vegase bepilotės skraidyklės, dar vadinamos dronais, šiais metais užėmė milžinišką paviljonų plotą. Šiuos aparatus siūlančių bendrovių – dešimtys. Visos šios įmonės be išimties siūlo galimybę iš oro nufilmuoti tai, kas vyksta ant žemės. Bet tik viena bendrovė demonstravo tokį didelį droną, kad jis tinkamas ir žmogaus gabenimui.
Genialumo spindulys nušvito Kinijoje, bendrovėje „Ehang“. Šios bendrovės inžinieriai sukūrė skraidantį aparatą, kuris gali oru gabenti vieną žmogų. Elektros energiją naudojanti aštuonių sraigtų skraidyklė geba skristi iki 100 km/h greičiu ir tinkama transportuoti maždaug iki 100 kg sveriantį žmogų maždaug 30–40 km atstumu. Pavadinta ši skraidyklė labai jau nerevoliucingu vardu – „Ehang 184“. Kas įdomiausia – norint tokia skraidykle naudotis visai nereikalinga piloto licencija: jos valdymas yra autonomiškas. Parodykite tašką žemėlapyje, kurį norite pasiekti, prisisekite saugos diržus ir į orą. Tiesa, taškas žemėlapyje realioje aplinkoje turi būti pažymėtas specialiu „Ehang“ žymekliu, kitaip skraidyklės kameros neatpažins saugios nusileidimo vietos.

ehang4

Skraidyklės autonomiškumas reiškia ne tik tai, kad jai valdyti nereikalinga piloto licencija. Tai taip pat išplečia jos funkcionalumą. Pavyzdžiui, tai nebūtinai yra asmeninė transporto priemonė – atgabenus vieną darbuotoją į darbo vietą skraidyklė gali pati išskristi paimti kito. Arba ji gali būti naudojama stambesniems kroviniams pervežti. Gali būti netgi steigiamos „oro taksi be vairuotojų“ bendrovės – galimybių spektras yra milžiniškas. Kinai tiesiog dega noru šiuo savo produktu pradėti prekiauti jau šiais metais. Bendrovės bendraįkūrėjas ir finansų vadovas Shangas Hsiao sakė, kad produktas jau yra visiškai parengtas naudojimui, tačiau dabar pagrindinė kliūtis yra aviacijos kontrolės taisyklės – norint pradėti prekiauti šiuo dronu reikės pasiekti susitarimą su kiekvienos valstybės, kurioje ketinama šią transporto priemonę siūlyti, aviacijos kontrolės tarnyba, kad ši užtikrintų reikiamus taisyklių pakeitimus.
Saugumui užtikrinti „Ehang“ Kinijoje prieš porą mėnesių įsteigė skrydžių kontrolės centrą, kuriame dirbantys dispečeriai gali gyvai stebėti skraidyklių judėjimą – greitį, buvimo vietą, propelerių sukimosi greitį, skraidyklės išorės ir vidaus vaizdo kamerų matomą vaizdą. Nors dėl puikios interneto infrastruktūros šis centras galėtų užtikrinti skrydžių saugumą visame pasaulyje, bendrovės atstovai teigia, kad jeigu aviacijos administracijos reikalautų, steigtų tokius centrus ir kitose valstybėse.

ehang-184-human-size-drone

Vertikaliai į viršų kylantis, pasiekus reikiamą aukštį skrendantis horizontaliai ir kelionės pabaigoje vėl vertikaliai nusileidžiantis dronas nuo žemės neatsiplėšia tol, kol keleivis nepasirenka kelionės tikslo, o skrydžių valdymo centras užtikrina, kad kelyje nepasimaišys kitas panašus aparatas. O jau ore nuo taško A iki taško B keliaujama nekreipiant dėmesio į apačioje esantį kelių tinklą ir ignoruojant bet kokias transporto grūstis. Tiesa, užtikrintumo, kad revoliucija susisiekimo srityje įvyks, nėra – kinams iki šiol nepavyko susitarti su pagrindine rinka įvardijamos JAV Aviacijos administracija, tad šioje šalyje neatlikta nė vieno bandomojo skrydžio (Kinijoje šie skrydžiai skaičiuojami šimtais), o brangus projektas, kurio kol kas nepavyksta pasiūlyti plačiajai visuomenei, skandina pačią bendrovę – kinų svetainė „Xtecher“ skelbė, kad įmonė turėjo atleisti apie 70 žmonių iš tuo metu turėtų 300 darbuotojų, be to, vėlavo atsiskaitymai tiekėjams, tad esama niūrios finansinės situacijos požymių.