Kokį paspirtuką pasirinkti 2023m ?

Kokį paspirtuką pasirinkti 2023m ?

Tai dažnas klausimas, kurio sulaukiu parduotuvėje. Bet vieno atsakymo nėra. Man reikia žinoti kur bus naudojamas paspirtukas, kokius didelius ar mažus atstumus reikia įveikti, ar aktualus paspirtuko svoris ir norimą skirti biudžeto dydį. Iš esmės pats turbūt svarbiausias dalykas, kokį be pasirinktumėte paspirtuką:  žiūrėkit ar jam bus normalus servisas ir atsarginės dalys prireikus. Normalų servisą įvardinčiau tą, kuris paspirtuką gali sutvarkyti per labai protingą terminą 1-10 dienų, bet ne per 3mėnesius ir darbus atlikti nebūtinai pigiai, bet kokybiškai.

Pradėkim nuo mažiausių, bet ne prasčiausių. Jei važinėji pagrinde lygiais keliais, reikia lengvo, kur nesunku bus kartu su savimi tampytis, ar nusimesti darbe po stalu, rinkis vieną iš E-twow paspirtukų modelių. Teko mėginti man jų daug: Xiaomi, Ninebot, Kugoo, SXT, Egret, Inokim Quick ir dar visokias kopijas. Bet pas pigesnius paspirtukus nėra amortizatorių, kas labai smarkiai iššaukia nuovargį ir kad pasijaustum pavargęs, nereikia įveikti daug kilometrų. Dažnai vairo aukštis nesikilnoja, o mes visi esam skirtingų ūgių žmonės. Žinoma pigesniuose paspirtukuose rėmas bus padarytas iš sunkaus metalo, kas įtakos svorį, bus mažiau galios turintis variklis, mažesnė baterija (panašiai kaip automobilyje mažesnis kuro bakas). Mažiau galios, vadinasi į kalną greičiausiai reikės stumtis. O jei ir įtrauks, reik tikėtis, kad neperkais.  Kas liečia miesto paspirtukus, rekomenduoju žiūrėti į nepripučiamus ratus, kitaip atsibos juos keisti, geriau ratai kieti, bet paspirtukas su amortizatoriais. Aštrūs akmenys, bordiūrai taps nebesvarbūs. Toliau, įsivertinkit ar bus dienų kai reikės nori, nenori grįžti per drėgną trasą (jau nekalbu apie lietų). Šiai dienai iš mažų kategorijos užsandarinti yra E-twow, o su kitais rizikuojate. Nesakau jog suges, bet daug didesnė tikimybė, kadangi vanduo toks dalykas, kad per menkiausią skylę gali patekti, o laikui bėgant, elektronika oksiduosis. Kitas dalykas, svarbu, kad akumuliatorius paspirtuko viduje būtų ant pagalvių. Tuomet kai važiuojate per nelygius kelius, baterija viduje nesitranko. E-twow paspirtukuose variklis yra 500 arba 700W, priklausomai nuo modelio, bet dažnas dalykas, kad pigesnės kompanijos pateikia variklio galią ne nominalią, o maksimalią ir taip suklaidiną vartotoją. Į tai atkreipkit dėmesį renkantis paspirtuką. Visad žiūrėkit ne į maksimalius variklio parametrus. Turiu paspirtukininką rekordininką, su E-twow įveikūsį virš 30 000 tūkstančių kilometrų ir paspirtukas vis dar važiuoja. Taip, visas iškleręs, bet rida tikrai ne maža. E-twow paspirtukų dalys yra vietoj, servisas atliekamas greitai ir kokybiškai. Visi galimi gedimai absoliučiai aiškūs ir greitai pašalinami. Atvyksta nauji E-twow paspirtukų modeliai 2023 metų.

Kuggo – labai panašus į E-twow. Maniau ir važiuos panašiai, dėja klydau. Labai blogai.. Galios nėra, pakaba neveikia, girgžda naujas.

Xiaomi – Lietuvoje labai populiarūs dėl kainos, bet jei jau įsigijote, ateis diena kai įsigysite geresnį, patogesnį, galingesnį, geriau riedantį.

Ninebot – lygiai toks pats atsiliepimas kaip ir apie Xiaomi.

SXT – uždėjo savo logo. Nors paspirtukai beveik tokie patys kaip E-twow, tik dėl logo brangesni. Jei kuri nors detalė skirsis, gaut dalių Lietuvoje bus problema.

Egret – kokybė tikrai nebloga, bet galios mažai, ratai maži. Bet rėmai padaryti gerai.

Inokim Quick – tiesiog per senas modelis.. Daug metų jokio atnaujinimo. Užsibuvę praeityje.

Taigi mano paminėto E-twow paspirtuko privalumui:

Mažas svoris, 11-13kg priklausomai nuo konkretaus modelio

Pakankamai galingas variklis arba kaip miesto paspirtukui tai labai galingas variklis (500W arba 700W, priklausomai nuo modelio)

Gana didelės talpos baterija, vadinasi didesnis įveikiamas atstumas arba kaip tokiam mažai sveriančiam – baterijos dydis nerealiai didelis

2 ar 3A pakrovėjai leis pilnai įkrauti per 3 arba 4 valandas

Nepripučiami ratai – mažiau problemų dėl pradurtų ratų

Priekyje ir gale amortizatorius – vadinasi važiuosite komfortiškai per nelygumus

Kilnojamas vairas pagal kiekvieno ūgį

Labai patogiai susilanksto, todėl net ir transportuojant užims vietos nedaug

Sakysit giriu aš tą E-twow, o apie kitų gamintojų privalumus net neužsimenu. Taip, nes jau tekę mėginti daug ir šis gamintojas yra mano atrinktas. Šio gamintojo paspirtukais per sezoną aš pravažiuoju daug kilometrų. Turim atsivežę į parduotuvę ir kitų gamintojų paspirtukų, bet net į prekybą jų neleidžiam, nes bus daug problemų su servisu, dalimis ir nepatenkintais paspirtukų vairuotojais. „E-twow“ naudoju nuo 2017 metų, paspirtukas veikia iki šiol puikiai. Kaip minėjau viršuje, turėsime 2023 metų modelius.

Toliau, jei E-twow paspirtukų svoris 11-13kg, artimiausių konkurentų Xiaomi Ninebot bent 17-18kg, tai renkantis didesnį atstumą ir vis dar gana nedidelį svorį, galima žiūrėti į VSETT 8, 8+, 9, 9+, Mantis 10 48V, Mantis 8, Zero 9. Svoris šių paspirtukų maždaug 19-25kg. Bet turėsite minkštą važiuoklę, kilnojamą vairą, priekyje ir gale mechaninius diskinius stabdžius, pasirinktinai vieną arba du varomuosius ratus. Puikus pasirinkimas miestui, bet jau galima naudoti ir per nelygius kelius, nes amortizatorių eiga gana didelė. Zero, Kaabo būtų viskas gerai, bet pakabos darbo labai trūksta. Būtų minkšta važiuoklė, tokia kaip pas „VSETT“ sakyčiau tolygūs konkurentai. Kaip žinia, kompanijai „Zero“ išleidus pirmuosius paspirtukus, buvo kažkas nerealaus. Vis pabrėždavau, kad tai limuzino klasės daiktai. Bet jie turėjo ir minusų, vairas išsiklibindavo nerealiai smarkiai, įvorės klibėdavo. Todėl „Zero“ kompanijos pasirtukų gamyba nuo 2021m. sustabdyta ir išleista tos pačios kompanijos labiau ištobulintas produktas „VSETT“. Nors produktas buvo labai giriamas Europoje, didesnį kiekį užsakyti buvo baisu, nes laikausi tokio principo – pirma išmėginti ir jei viskas ok – importuoti ir pardavinėti. Gavau juos praeitą pavasarį ir išmėginęs supratau, jog su šiuo produktu jei gamykla man leis – noriu dirbti ilgai.

VSETT, tai produktai kurie realiai tiesioginių konkurentų neturi. Žinoma, galima išskirti, tarkim VSETT 9 ir 9+ artimas atitikmuo būtų Mantis 8 ir Mantis 10 su vienu varikliu. Bet Kaabo Mantis produktams labai trūksta minkštesnės pakabos, nėra nulenkiamos rankenos. Na ir viduje norėtusi kiek tvarkingesnio surinkimo.

Mantis 10 800W – būtų viskas gerai, visai smagiai važiuoja, dideli ratai, bet amortizatorių minkštesnių norėtusi, ypač ne ant lygaus kelio. Privaloma iškarto keisti vairo stiebą ir tiuninguoti, nes gamykliniai skyla. Vairo stiebas nusileižia, transportuoti patogiau, bet vairo rankenos nenusileidžia.

Mantis 8 – jau sunkesnis už VSETT 9+, ratai nepripučiami. Iš vienos pusės gerai, neprasidurs, bet tada privalo gerai amortizuoti, bet to labai trūksta.

VSETT 8 rinkitės jei esate 60-90kg sveriantis žmogus, ketinate naudoti mieste ant lygesnio paviršiaus. VSETT 8+ jei reikia daugiau galios į kalną ir daugiau greičio. Visgi du varikliai, dvigubai daugiau galios. Tobuli daiktai, kurie važiuos labai komfortiškai, svers vos 19-20kg ir patogiai susilankstys transportavimo metu. Įdomiausia, jog galima pasireguliuoti patiems amortizatorių minkštumą. Paspirtukai gerai apsišviečia, todėl tikrai puikiai matysitės tamsiu paros metu.

VSETT 9 ir 9+. Taip pat kaip ir VSETT 10+ pripažinti populiariausiais ir geidžiamiausiais Europoje paspirtukais. Minkštesnės pakabos nei ant vieno paspirtuko neteko mėginti. Puikiai susitvarko su nelygiais paviršiais. Beto sveria dar labai protingai – 23, 25kg. Galima rinktis su skirtingos talpos baterijomis kas leis įveikti skirtingus atstumus pagal kiekvieno poreikį. Minusas yra – reikia labai prižiūrėti oro slėgį padangose. Geras dizainas, susilanksto ir neužima daug vietos.  Po miestą galima rinktis vieno variklio opciją, o sveriantiems daugiau, norintiems daugiau galios, greičio dviejų variklių opciją.

Minimotors Speedway – jei neesi pamėginęs nieko kito, tai patiks kaip ir bet koks kitas gamintojas. Bet jei esi čiupinėjas ir mėginęs kitus, nesirink šio. Galios nėra, pakaba nedirba, girgžda.

Dualtron Spider – vos 20kg sveriantis ir labai galingas paspirtukas. Dėja išlengvintas taip, kad bijosi vairą sulaužyti, o nuo net ir savo nedidelio svorio nuolatos spausi baterijos dangtį, kuri nuolatos trinsis su baterijos paviršiumi. Laiko klausimas kada kas nors nutiks. Taip, galios nemažai, bet kaip ir visų Minimotors Dualtron pakaba – visiškai neveikia. Tarsi jos ten nėra. Vairas per žemas.

Dualtron Raptor – taip pat pakankamai galingas, bet su visiškai neveikiančia pakaba. Nežinau kodėl dar iki šiol juos gamina.. Matyt atsiranda narsuolių kurie perka..

Speedway 5 – važiuojant vos per nelygų kelią atrodo paspirtukas išsiardys. Norint kad pakaba kiek suveiktų, reikia turbūt nuo metro aukščio pakylos nušokti. Gal žiauriai išsireiškiu, bet mano patirtis būtent tokia.

Aplamai Minimotors Dualtron savo asortimente nenoriu vis dar matyti nei vieno paspirtuko, kadangi kuomet juos vežėm, buvo per daug gedimų ir girdėjau jog tie gedimai niekur nedingo ir šiandien, tiesiog stengiamasi kiek įmanoma visa tai užglaistyti. Net kas juos Lietuvoje pardavinėja, duoda super trumpą garantinį aptarnavimą, tikriausiai nebe reikalo.

Inokim OX – kai pasirodė 2018 berods metais, kaip ir didesnis jo brolis OXO atrodė nerealiai gerai. Dizainas įdomus, bet galios trūko. Trūko ir dėl to, kad tik pasispyrus eidavo važiuoti. Kai užstrigdavai, su gazu padėti išvažiuoti neišeidavo. Pakaba – sunkesniems žmonėms iš bėdos, lengvesniems norėdavosi, kad dirbtų žymiai minksčiau. Vairo sulenkimo problemos, vairo stiebas klibėdavo. Privalumas jog prie rato lengva buvo prieiti, nes tik iš vienos pusės šakė. Pagrindinis minusas, kad net ir 2022 metais jokio šios serijos atnaujinimo. Ir žinau jog jau Lietuvoje jų niekas nebeatstovauja, todėl bus problema su dalimis, servisu.

Zero 10 – su vienu varikliu. 1000W variklis labai neblogai pasirodė turintis galios. Važiuoja smagiai, bet pakaba galėtų dirbti geriau. Vairas kilnojamas pagal kiekvieno ūgį. Apšvietimas prastas. Vertinčiau jame neblogą galią.

Na ir metas pakalbėti apie mano mėgstamiausią paspirtukų klasę, kurie sveria 30-36kg. Mėginau Zero 10x, Mantis 10, Warrior X, Dualtron Raptor 2 Dualtron 2, Inokim OXO, VSETT 10+, DDM-T10. Svoris visų paspirtukų labai panašus, skiriasi per keletą kilogramų. Pamenu pirmiausia mėginau Dualtron, po to Mantis, Inokim ir galiausiai Zero 10x. Kai pamėginau pastarajį, supratau, kad ant paspirtuko važiuojant galima suptis ir nejausti nelygumų. Buvo kažkas VAU. Bet kaip minėjau anksčiau, Zero paspirtukai turėjo tam tikrų problemų ir jų gamyba sustabdyta nuo 2021 metų. Išleistas naujas prekinis ženklas „VSETT“ kuris atnešė į rinka aukštą kokybę ir dabar kitos kompanijos turi į ką lygiuotis.

VSETT10+ – nerealiai daug galios, tarp šių klasių paspirtukų, vienas daugiausiai turintis galios, du varikliai po 1400W. Iš vietos begėjasi puikiai. Pakaba reguliuojama, pakabos eiga didelė. Ne važiuoji, bet plauki per nelygumus. Išspręstas vairo klibesys, kurį turi daugelis paspirtukų. Kaip ir visi kiti šios kompanijos paspirtukai, susilanksto maksimaliai patogiai, patogu nešioti, nors ir nelengva. Minusai – galėtų būti dar geresnis, bet koks geresnis nežinau, kadangi rinkoje tokio nėra. Galbūt sakysit lengvesnis, nes 35kg nėra mažai, bet per daug išlengvinti jie negali būti, nes tada atsiranda tvirtumo trūkumas. LCD ekranas sako ant saulės nesimato, bet jei tik toks minusas.. Prisiminiau turi minusą – galinis purvasaugis galėtų būti toks, kad ant galinio amortizatoriaus galinis ratas neišspjautų šiukšlių. „VSETT“ prekiniu ženklu prekiaujam du metai, greit bus treti – gedimų nėra daug. Važinėti per nelygius takus bus vienas malonumas. Bet kaip visad sakau – dirbsim su konkrečiu prekiniu ženklu tol kol jis tikrai bus geras. Gedimų išlenda, bet skaičius mažas, kadangi turim servisą ir dalių jiems, juos greitai šalinam.

Zero 10x – 2019 pasirodė ir supratau, kad paspirtuko važiuoklės visgi gali veikti labai smagiai. 2020 metais dar atsirado važiuoklės atnaujinimo, bet dėja nesutvarkė pagrindinės problemos – vairo klibėjimo. Pakeitė tvirtesniu hamutu, bet to nepakako. Jei Zero paspirtukas parodė kitoms kompanijoms, kad galima padaryti su minkšta važiuokle, tai VSETT paspirtukas parodė, kad galima dar ir kokybiškiau surinkti.

Kaabo Mantis 10 – sakyčiau tikrai neblogas pasirinkimas, turbūt lengviausias iš visų šios klasės paminėtų paspirtukų. Tik nesirinkit su Minimotors elektronika.  Stabilus, smagiai begėjasi, bet reikia keisti vairo stiebus būtinai į tiuninginius (mes kuriuos pardavinėjam esam jau pakeitę). Bet važinėti per nelygų kelią nebus pats didžiausias malonumas. Žinoma, jei nemėginot geriau, manau patiks. Galbūt naujausiems paspirtukams yra ar bus išspręstas vairo stiebas iškarto gamykliškai.

Warrior X – nerealiai gerai atrodo, vairas standus, labai gražus apšvietimas, stabilus. Bet važiuoklė blogai veikia, daug geriau pas Mantis. Bet yra žmonių kas jį labai mėgsta. Beje vairas nesifiksuoja, ko labai trūksta transportuojant.

Dualtron Raptor – reikia paminėti jog mėginau vieną pirmų iš galingų paspirtukų serijos. Tuomet pasirodė nerealiai gerai, kadangi nebuvo su kuo daugiau lyginti. Bet šiai dienai bėgčiau kuo toliau.

Dualtron 2 – iš esmės tas pats kaip ir Raptor paspirtuko modelis. Varikliai ūžia garsiai, bet galios nors ir yra, bet mažiau pagal skleidžiamą garsą. Pakabos nėra, ratai kiek pamenu lyg buvo nepripučiami. Laikui bėgant išsiklibina vairas. Per nelygų kelia važiuoti tai ne tik nematysit nuo drebėjimo kur važiuojat, bet ir kūna normaliai atitrankys.

Inokim OXO – 2019 metais tikrai man jis patiko. Dizainas buvo kažkas naujo, geriau veikė važiuoklė už Dualtron seriją paspirtukų. Labai švelniai begėdavosi.  Bet kai pamėgini geriau, nesinori grįžti vėl prie to paties. Turėjo ir nemažų problemų su vairo klibesiu. Gamykla kas metus stengėsi tobulinti šią vietą. Bet 2022 metai dabar, bus 2023 ir gamykla vis dar neketina išleisti nieko naujo. Kažkaip nusivažiavo atrodo. Iš bėdų, minėtas vairo mechanizmas, kontroleriai, šviesų modulis, lempos.

DDM – Zero kopija. Viskas būtų neblogai, bet prieš pardavimus, reikia trauktį iš dėžės ir sutvarkyti gamyklos paliktas nesamones.

Na ir patys galingiausi, stabiliausi bet sunkiausi paspirtukai. Mėginau Zero 11X, VSETT11+, Kaabo Wolf Warrior 11, Kaabo Wolf Warior Gold, , Dualtron Thunder.

Zero 11x – kaip ir pasižymi šios kompanijos paspirtukų važiuoklės tikrai minkštos. Priekinis amortizatorius dirba minksčiau negu VSETT11+. Visumoj viskas su jais gerai, bet išėmus iš dežės reikia suvarkyti vairą, nes būna perveržti.

VSETT11+ – paspirtukas kurį gana nemažai testavau. Važiuojant dideliu greičiu labai stabilus. Važinėjomės ir miške, su juo drąsiai gali eiti per nelygų kelią. Galios taip pat labai daug. Priekinis ratas kelias sekundes startuojant prasisuka. Galiniai amortizatoriai dirba puikiai, priekyje priešingai nei pas „Zero“ patentuoti hidrauliniai. Tokie patys, kaip būna motocikluose. Surinkimo kokybė gal drąsu sakyti, jog ideali, bet nieko geriau neteko matyti.

Kaabo Wolf Warrior 11 – mėginau dar prieš išmėginant VSETT11+. Todėl patiko, bet dabar galiu pasakyt, jog vairas per žemas ir važiuoklė per kieta. VSETT11+ kažkaip subalansuotas geriau.

Kaabo Wolf Warrior Gold – atrodo nerealiai gerai. Važiuoklė nedirba kaip norėtusi, Minimoros elektronika, todėl startas per aštrus, norėtusi švelnesnio. Per nelygų kelia pavargstu važinėtis. Visus važinėjimus ar greit važiuoji ar ne, per daug įsitempęs ant jo jaučiausi.

Dualtron Thunder – apšvietimas labai geras, galios daugiau nei reikia. Vairas per lengvas, todėl labai nestabilus, važiuoklė nedirba. Reikia mažų mažiausiai keisti amortizatorių gumas į minkštesnes, bet jų eiga minimali. Vairo mechanizmas.. nežinau ką Kinai galvoja, iškarto viską keisti reikia.

Dar liko nemėginti Blade, Nami, Apollo, Mukuta. Ir atsiranda kiekvienais metais vis naujų kompanijų, naujų vardų. Bet nereik skubėti šokti ant tokių. Geriau keletą metų palaukti ir tada testuoti. Tarkim Mukuta mėgina kopijuoti VSETT. Apollo ant daugumos savo paspirtukų tiesiog deda kitus užrašus. Tokius pat kaip Apollo galima nupirkti kitais vardais, tik gerokai pigiau.

Todėl 2023 metais tikrai turėsim asortimente tokius gamintojus kaip „VSETT“, „E-twow“, pilnai jiems detalių, servisą ir garantinį. O toliau stebiu gamintojus, naujokus ir bus matyti. Bet nemanau, kad 2023 metais kažkas dar šaus į priekį. O jei taip nutiks – tikrai atidurs pas mus parduotuvėje :).

P.S – tai yra mano asmeninė nuomuonė apie paspirtukus kuriuos mėginau. Jei tau patinka Dualtron Raptor, Ninebot – tai ir pasirink! O jei kyla dvejonė – išmėgink vienus, kitus. Tik mėgink ant nelygaus kelio, nes prekybos centruose ant lygių plytelių jie gali pasirodyti jog visi smagiai važiuoja..

Sekmės ateinančiam sezone!